Vyhledej
Královédvorsko > Služby občanům > Úřady

Finančáky budou hubnout. V Královéhradeckém kraji je přislíbena na vybraných územních pracovištích optimalizace 2+3

Finanční správa převede do optimalizovaného režimu 33 finančních úřadů

Redakce / 24.09.2019, Dvůr Králové nad Labem
V prvním pololetí roku 2020 bude převedeno do tzv. optimalizovaného režimu celkem 33 finančních úřadů včetně územních pracovišť ve Dvoře Králové, Jaroměři a Hořicích. Stávající režim provozu obhájil v této vlně optimalizace jen Litvínov. U nás, v Královéhradeckém kraji, má dojít k největšímu zeštíhlení Finanční správy - a to hned v 6 obcích.
 

Opatření 2+2

K tomuto opatření došla Finanční správa po letním jednání se starosty a starostkami obcí, kterých se optimalizace finančních úřadů týká. V rámci tohoto opatření nebude zrušeno žádné pracoviště finančního úřadu, budou dále fungovat minimálně v rámci tzv. režimu 2+2: 2 dny v týdnu bude pracoviště k dispozici pro veřejnost a služby budou zajišťovat 2 zaměstnanci. 

Jedním z hledisek výběru pracovišť, kterých se to týká, byla hranice počtu zaměstnanců na pracovišti (min. 30) a spádovost regionu (min. 30 tisíc). Ani jedno ze zmíněných čísel níže zmíněné obce v Královéhradeckém kraji (dále KHK), nesplňují.

Dotčená pracoviště v rámci KHK:

  • ÚzP v Hořicích
  • ÚzP ve Dvoře Králové nad Labem
  • ÚzP v Kostelci nad Orlicí
  • ÚzP v Broumově
  • ÚzP v Novém Bydžově
  • ÚzP v Jaroměři

Změny a řešení krizových situací

Rozsah služeb zůstane při režimu 2+2 stejný (viz tento dokument, kde je výčet činností, které zůstávají po optimalizaci), služby však budou poskytovány minimálně jen v úřední dny (pondělí a středa) a budou je zajišťovat alespoň 2 pracovníci Finanční správy. „V období podávání daňových přiznání, případně dalších důležitých obdobích po dohodě s příslušným finančním úřadem, je Finanční správa schopna a připravena posílit územní pracoviště tak, aby byly zajištěny plnohodnotné služby zvýšenému počtu daňových poplatníků, kteří ho navštíví ať již v souvislosti s podáním daňového přiznání nebo z jiného důvodu v rámci správy daní,“ uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová s tím, že po určité době je Finanční správa připravena změny znovu společně vyhodnotit a v případě objektivních důvodů upravit režim pracoviště. Finanční správa se podle jejích slov snaží respektovat požadavek veřejnosti, aby orgány státní správy fungovaly efektivně. K tomu patří i plnění požadavků na snížení nákladů v oblasti prostředků na platy i v oblasti provozních nákladů. 

V následujících 5 letech by měla Finanční správa dosáhnout úspor ve výši zhruba 686 mil. Kč, aniž by toto opatření mělo zásadní dopad na služby poskytované daňové veřejnosti.


Výjádření starosty Hořic

K tomuto opatření se vyjádřili i starostové dotčených obcí. Aleš Svoboda, starosta v Hořicích, na webových stránkách města uvedl, že rozumí argumentu redukce úřadů a finančním úsporám v řádech stamilionů korun a doufá, že alespoň tento argument bude naplněn, protože jakákoliv optimalizace v něm po zkušenostech z let minulých vyvolává obavy a mírnou nervozitu. "Při jednáních s vedením hořické pobočky jsem byl několikrát ujišťován, že se žádné dramatické změny nechystají. Až letos Ing. Jiřištová při další schůzce potvrdila, že se chystá zmiňovaná optimalizace. Následně jsme byli spolu se starosty Nového Bydžova, Broumova, Jaroměře, Kostelce nad Orlicí a Dvora Králové nad Labem pozváni na schůzku s ředitelkou Generálního finančního ředitelství Ing. Richterovou. Zde jsme byli seznámeni s tím, co se připravuje a mohli jsme položit svoje dotazy a připomínky s tím, že připravený režim provozu fin. úřadů 2 + 2 v našich městech je hotová věc a můžeme se bavit maximálně o detailech," stojí ve zmíněném článku. Dále připomíná, že hořická pobočka byla v roce 2018 oceněna titulem Vstřícný úřad a hned v následujícím roce zde dochází k omezení provozu. "Obávám se, že časem bude z hořické pobočky pouze podatelna a komplikovanější problémy budeme muset jezdit řešit do Jičína. Byl bych velmi vděčen, kdyby úředníkům zůstala jejich vstřícnost, ale i v tomto smyslu musím vyslovit obavu. Jsem sám zvědav na vstřícnost a patriotismus úředníka, který sedí dva dny v kanceláři v Hořicích a tři dny v kanceláři v Jičíně," zveřejnil svůj názor Svoboda.


Stanovisko starosty Dvora Králové n. L.

Ing. Jan Jarolím, starosta města Dvůr Králové a bývalý pracovník Finančního úřadu ve Dvoře Králové přiznal, že se snažil až tak kritický při jednáních nebýt, protože chápe tlak na zvýšení efektivity Finanční správy. Jen ho mrzí, že optimalizace se principielně většinou týká až posledního, toho výkonného článku sítě úřadů. "Paní ředitelka Richterová garantovala, že pro občany budou u dotčených obcí zajištěny všechny služby jako doteď, a slíbila, že v rámci Královéhradeckého kraje budou na optimalizovaných územních pracovištích udrženi vždy místo dvou 3 lidé, a to na oddělení registrace a podatelny, vyměřovacím a majetkových daní. Zároveň mu bylo přislíbeno, že o všechny zaměstnance ze Dvora Králové bude postaráno a budou jim nabídnuta adekvátní místa a pracovní pozice," uvedl starosta pro portál Kralovedvorsko.cz. Připomněl stávající stav, kdy již nyní na některých pracovištích dodržovali jen dvoudenní otevírací dobu pro veřejnost (pondělí a středa), zatímco ve Dvoře byli zaměstnanci na úřadě osobně k dispozici 5 dnů v týdnu. Podotkl, že dle slov paní Richterové systém 2+2 již funguje od roku 2016 celkem na 26 územních pracovištích finančních úřadů, a to údajně naprosto bez problémů. 

Ve Dvoře Králové bude optimalizace finanční správy však pravděpodobně znamenat nejen změnu v systému na režim 2+3, ale také umístění samotného pracoviště. Dle slov pana starosty se nabízejí bezbariérové prostory přímo na náměstí TGM. 

Kateřina Sekyrková

Zdroj: horice.org, Finanční správa


 

Související články
OTEVŘENO x ZAVŘENO 2016 - nominujte dobrý či špatný úřad

 
Vaše komentáře
 
 
Přečteno 827x
 
 
Hodnocení článku:
 
Zpět
26.11.2019 - Dnes je kvůli nenadálé události uzavřen Městský úřad ve Dvoře Králové n. Labem.
12.11.2019 - Ve čtvrtek 21. listopadu 2019 bude z technických důvodů uzavřeno pracoviště registru řidičů a řidičských průkazů na MěÚ Dvůr Králové nad Labem.
12.11.2019 - V dnech 13. a 14. 11. bude od 6:00 v Trutnově provoz na Úpském nábřeží veden JEDNOSMĚRNĚ, a to ve směru od Polské ul. ke kruhovému objezdu u autobusového nádraží. Vozidla jedoucí z opačného směru musí využít objízdné trasy přes ul. Československé armády.
24.10.2019 - Od pátku 25. října 20:00 hod. do úterý 29. října 6:00 hod. bude mimořádně mimo provoz informační systém CZECH POINT. Nebude tak možné využít těchto služeb ani na jiných místech než jsou úřady (např. informační centra apod.)

Volná pracovní místa
Právník/právnička (Město Dvůr Králové n. L)

Pečovatel/ka (PS Dvora Králové n. L.)

Sociální pracovník (Domov důchodců)

Operátor/ka ve výrobě (Hartmann Rico)

Fyzioterapeut (Domov sv. Josefa)

Tajemník úřadu (Dvůr Králové n. L.)

Ošetřovatel/sanitář (Domov sv. Josefa)

Všeobecná/praktická sestra (Domov sv. Josefa, Žireč)

Sociální pracovník/ice (Diakonie ČCE DKnL)


Kalendář akcí
13.10.2019 13:00 - 8.12.2019 16:00
ARGENTINSKÉ TANGO - intenzivní kurz
1.12.2019 - 31.01.2020
Výstava: Retrohrátky
6.12.2019 18:00 - 8.12.2019 15:00
Zvěřinové hody