Předem připravený program začínal se zahájením výuky v 9 hodin a byl doprovázen hudbou. V tu dobu jsou všichni žáci na dvoře školy s učiteli. Stejným způsobem je zakončena výuka ve dvě hodiny.
Vyučování je rozděleno do dvou bloků od 9 do 11.30 a potom od 12 do 14 hodin. Škola nemá vlastní jídelnu, proto žáci odchází domů. Jak jsme se dozvěděli, v letních měsících ani nelze z důvodu venkovní teploty učit déle. V létě pak mají hodinu jen po 40 minutách a škola končí v 13 hodin. Poslední týden v červnu a první týden v září nejsou žáci ve škole, jen učitelé – opět z důvodu venkovních teplot.
Škola klade důraz na komplexní vzdělávání spojené s rozvojem sociálních a emociálních dovedností žáků. Použití různých aplikací při výuce a robotiky obecně ve škole podporuje rozvoj počítačové gramotnosti. Na každé hodině je hlavní učitel a další jeho kolega, který mu pomáhá s výukou. Tento systém je i v předškolním stupni. Žáci mají podporu logopeda, speciálního pedagoga a učitele španělštiny, který vyučuje žáky bez znalosti jazyka.
V rámci jednoho z projektů získala škola skleník k výuce prvouky, biologie. A co nás zaujalo, byla sklizeň zeleniny v této době – květák, brokolice a další. Produkty si žáci odnáší domů a zpětně přinesou recept, podle kterého vařili s použitím vypěstované zeleniny.
Na závěr týdně jsme se setkali i se zástupcem radnice panem Jainem Tornero, který má na starosti oblast školství a turismu.
Celkově naše návštěva ve škole San Pablo přinesla hodnotné poznatky a umožnila nám lépe porozumět různým přístupům k vzdělávání v Evropě. Sdílení zkušeností a osvědčených postupů může přispět k bohatství vzdělávacího prostředí a kvalitě vzdělávání pro všechny žáky.
Program je spolufinancován z prostředků Evropské unie.